24 apr 2026
Celstraffen voor duo uit Geraardsbergen dat betrapt wordt na diefstal van alcohol uit restaurant
Twee mannen uit Geraardsbergen zijn door de rechtbank in Oudenaarde veroordeeld voor een inbraak in restaurant Bar Boulevard aan De Vesten in Geraardsbergen.
Het duo ging de horecazaak binnen en nam flessen alcohol mee uit een berging. Een alerte buurvrouw zag hen met een zak vol flessen vertrekken en verwittigde de eigenaar, waarna de politie de verdachten snel kon oppakken.
Eén van de mannen verklaarde dat hij de deur open vond en uit nieuwsgierigheid binnen ging, terwijl hij ook verwees naar financiële problemen. De andere verdachte ontkende dat hij wist dat de drank, die zijn kompaan met hem gedeeld had, gestolen was.
De rechter hechtte daar weinig geloof aan. De twee kregen celstraffen van vijf en zes maanden, wel met uitstel onder voorwaarden.
Bron: HLN
Meer streeknieuws uit Geraardsbergen hoor je ook elke dag op radio MIG in Geraardsbergen via fm 104.9. Heb je zelf nieuws te melden of organiseer je een activiteit? Mail onze redactie via info@radiomig.be.