Deze voormiddag moesten bewoners van de Buizemontstraat geruime tijd binnen blijven. Door een keukenbrand in een rijwoning, waarin zich gasflessen bevonden, was er ontploffingsgevaar. De brand ontstond toen een van de bewoners een gasfles wou vervangen. Daarbij was er een steekvlam en ontstond er brand in de keuken. De brandweer van Geraardsbergen kon het ontploffingsgevaar afwenden en de brand snel blussen. De twee bewoners werden in shock en met lichte verwondingen afgevoerd naar het ASZ in Geraardsbergen.